tisdag 18 september 2012

Var fotot ett mug shot + jobbar jag egentligen på Body Shop?

Har minglat igen. Inbjudan var strikt personlig och fick inte överlåtas, jag och kollegan hade fått varsin, hon insjuknade, jag tog med annan kollega. För smidighet vid gästlistan presenterade jag henne som första kollegan, varpå hon blev varmt välkomnad av någon hon haft "massor av mejlkontakt med, men aldrig förut träffat". Vi gav upp direkt och erkände, föstes dock inåt i lokalen för att fotograferas (mug shot?) och presenterades som "från Body Shop". När jag började berätta om böcker och tvål, skillnaden mellan dem, hittade jag ingen som var sugen på att lyssna.
Senare tävlade jag om en bil, trodde jag, fast det gällde snarast ett lån av bilen, över en helg. Good enough! Förutom dessa smärre missöden var det hur trevligt som helst, jättebra ordnat! När jag nästan var framme vid Centralen kom jag på att det vankats goodiebag så där fick jag lite extra motion. Nyfikenhet är min bensin.

2 kommentarer:

  1. Det låter som en strålande kväll! Jag hade gärna lyssnat på skillnaden mellan böcker och tvål!

    SvaraRadera
  2. det var jätteskojigt! (blev bara lite mycket för mig tror jag.) drar den där om böckerna och tvålen vid tillfälle.

    SvaraRadera

Design by BlogSpotDesign | Ngetik Dot Com