torsdag 6 september 2012

Winter's bone fick mig att tänka på Allå, Allå, emliga armén

Jag såg Winter's bone när den gick på bio, tyckte den var helt ok, men en bit in i filmen kom jag att tänka på Allå, Allå, emliga armén och då var det kört. Winter's bone är verkligen som gjord för att parodiera. Skulle kunna bli hur kul som helst, den tar sig själv på så stort allvar. När jag började tänka på det såg jag allt som kulisser, såg hur fotomodellsnyggt gråsminkad huvudrollsinnehavaren var. Allt kändes så tillgjort, gråmålat så det skrek om det.

Lite bakgrund: I början av 80-talet följde nästan alla den spännande tv-serien Hemliga armén som utspelades under andra världskriget på en bar. Men några år senare kom parodin och sedan dess tror jag originalserien är osebar, jag skulle nog skratta från början till slut. Mer än åt själva parodin faktiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar