tisdag 7 augusti 2012

Peter LeMarc

Jag älskar doften av nylagat kaffe. Smaken når aldrig riktigt upp till mina förväntningar. En av mina idoler är Peter LeMarc. Han når aldrig riktigt upp till mina förväntningar. Tror det beror på hans varma och vackra röst (brum, brumm) - jag älskar den rösten! Och tycker att han skrivit massor av bra låtar men det är som att jag väntar jag mig något ännu bättre av honom, något sådär vansinnigt snyggt, just på grund av rösten och alla bra låtar han hittills presterat.

Jag blev ett fan när Håll om mej! blev "vår låt" i det förhållande jag då levde. Sen blev den "vår låt" i mitt nästa förhållande också, konstigt nog för det var inte jag som valde någon av gångerna. Här kommer ett par klipp från förr (kolla förresten in Annika Jankell och Staffan Dopping i början av det första klippet, från Listan).

Även om jag inledde lite uppfordrande är det här inlägget menat som en hyllning till rösten jag aldrig tröttnar på. Är du nybörjare och vill lyssna vidare rekommenderar jag LeMarc Klassiker, ett riktigt bra urval. Och för ett par år sedan kom det en stor fin bok, 100 sånger och sanningen bakom dem, plus att det i senaste Filter, nr 27, finns en väldigt bra intervju med honom. Läs den! Undrar vad hans mamma tyckte om den förresten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar